EN / NL

Actueel

Guerrilla te zien op de Nederlandse...

Festival de Nederlandse Dansdagen viert dit jaar op 5, 6, 7 en 8 oktober haar 20-jarig bestaan. Tijdens dit feestelijke jubileum presenteert het de top van de Nederlandse dans in Maastricht. Van urban Lees meer >>

Recensie Snow White door Elin (10 jaar)

7 januari 2015

Recensie Snow White door Elin (10 jaar)

7 januari 2015

De 10 jarige Elin schreef voor Kijk Uit een recensie over Snow White & de 7 breakers.

Het verhaal is hetzelfde als het sprookje van Sneeuwwitje en de zeven dwergen alleen zijn de dwergen 7 coole b-boy’s (oftewel breakers). Het leuke aan deze voorstelling is dat je ziet hoe Sneeuwwitje opgroeit. In het begin heeft Sneeuwwitje een wit jurkje aan en vindt ze haar stiefmoeder geweldig. Een tijdje later heeft ze een zwart hemdje aan met doodskoppen erop aan. Ze zit dan in de pubertijd. Ze houdt een disco feest totdat haar moeder komt. De moeders flirten met de jongens waarop Sneeuwwitje weer boos wordt. Dan loop Sneeuwwitje weg. De spiegel vertelt haar stiefmoeder dat Sneeuwwitje nu de mooiste van het land is. Dan stuurt de stiefmoeder een jager achter haar aan, die haar probeert te doden in het bos. Maar Sneeuwwitje vlucht en komt bij 7 grote stenen terecht, daarin zitten de zeven breakers. Deze breakers laten Sneeuwwitje zien wat ze allemaal kunnen. HEEL COOL! Sneeuwwitje mag bij de Breakers blijven wonen, maar een paar keer komt haar stiefmoeder langs en probeert om haar te doden. Uiteindelijk eet ze van de giftige appel maar wordt gered door een kus van de prins.
Snow White en de zeven breakers is een hele coole voorstelling. Er worden veel breakdance moves gedaan die heel spectaculair zijn! Je ziet dat de dansers professioneel zijn. Snow White wordt gespeeld door 2 meisjes waarvan 1 die het alles zingt en 1 die het meest danst. De stiefmoeder wordt ook gespeeld door 2 vrouwen waarvan 1 alles zingt en 1 die alles danst. Alle liedjes die gezongen worden zijn Nederlandse teksten op beroemde liedjes. We kregen van tevoren ook een workshop om met 1 van de liedjes mee te zingen op het liedje ‘’When I’m gone’’. Ik vond het decor erg mooi. Op een gegeven moment rent Sneeuwwitje het bos in en wordt alles donker en worden die pilaren die eerst het paleis voorstelden allemaal in de wind bewegende bomen. Er is dan veel mist en het is donker, waardoor het een woeste nacht lijkt. Heel cool hoe ze dat zo snel doen! Iedereen die van dansen houdt moet zeker naar deze voorstelling gaan!

Door Elin Stokman (10)